BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

~wonderful n colourful~

Welcome note


I made this widget

Terbang Menggapai Impian

Daisypath Graduation tickers

Friday, May 20, 2011

The Winner Vs The Loser

The winner is always part of the answer

The loser is always part of the problem

The winner always has a program

The loser always has an excuse

The winner says, "Let me do it for you"

The loser says, "That's not my job"

The winner sees an answer for every problem

The loser sees a problem in every answer

The winner says, " It may be difficult but it's possible"

The loser says, "It may be possible, but it's too difficult"

everything is depends on you..

LIVE HELL OR LIVE WELL

STRIVE FOR PERFECTION!!!!BestFreeDesign.Com border=

Thursday, May 19, 2011

sape naik pelamin dulu???



SAPE NAIK PELAMIN DULU????

jeng3....!!!!ok..ni laa kawan2 baek sy mase skolaa menengah..until now,we still contact each others..means we still connected laaa..heee~..ok..name dorang FARAHLIA, HUSNA, n DEWI...ok...kitorg sume prefect tym kat skola...farah ofcoz exco bureau discipline..psst.."die garang ok!!!tp dalam hati sgt baeeekkk maa"..huahaha..ok husna plak..die laaa ketua asrama...hati die lembut mcm ais..huahaha..dewi???dak paling rajin blajar n stay up tiap mlm..die kawan baek sy..die sgt garang n tegas..kalo die mara, muke die sgt2 laaa merah..blushing3 gitu..kekekekeh...sy??sy pun pengawas gak..tp sy ni bukan laa pengawas berkaliber..sbb sy ni nakal yg amat sgt..jauh beza laa perangai kami..tp kitorang sekepala..ley masuk..orang kate,bile kite berkawan,bukan mencari sesuatu yang sempurna,tp mencari sesuatu yang saling melengkapi..bru laa perfect..hehee~..kitorang tiap tahun mesti berjumpe..ofcoz laa berjumpe kat rumah farah..coz parents die da jadik macam family kami..

nk taw tempat kami belajar??ok2...FARAH skrang nie ngah study kat UKM,BANGI..bachelor of education (physics).. HUSNA plak kat UITM,PUNCAK ALAM...bachelor of healthy and environment..haaa...btol x ek nana???ke salah???hehe...DEWI e???die skarang kat MAKTAB PERGURUAN..kat area LEMBAH PANTAI...x taw laa name penuh maktab tu ape..yg penting course yang dewi amek major BAHASA MELAYU,n minor PJ..hehehehe..pasni dewi ngajar dak skola rendah..kuikuikui~..sy??skrang ni kat UTM,SKUDAI...bachelor of property management...haa....perasan x,tempat kami belajar sume nye lain2,tp still bley berhubung sampai laa skrang..hehe..

ape kne mengena tajuk ni ngan cerita kat atas ekk??ok laa..tiap kali kitorang berjumpe,mesti ckp pasal jodoh..hehe..sape kah yang akan naik pelamin dulu antara kami b'empat..hehe..adekah sy??farah??husna??ataupun dewi??hehe...kalo boleh,kami sume nk kawen..tp dengan sape???owhhh mama,kami mahu kawen...!!kawen dengan siapa??dengan siapa saja..!!!!heheheh..aiyak..itulaa yang wat kitorang pening..tp x pe laa..tuhan kan da tentukan jodoh setiap orang tu..insya Allah mesti ader..biar mase yang tentukan k..kalo tanya sy,bile sy nk kawen,sy pun x taw..if ader yg dtg meminang,ader la tu jodoh sy..hehee~..x pe laa...yg penting kitorang sume nk habiskan belajar dulu..kan3??? oklaa..tu je cite tentang kami..kitorang sume rancang kalo boleh nk kawen,b4 umor 25..so..dari skrang kitorg kne teropong sane sini untuk mencari calon yang sesuai..huahahahaha..frens 4 eva kwan2..misss u damn much..!!!!!


STRIVE FOR PERFECTION,n STRIVE FOR EXCELLENT!!!

panas baran???jom kite atasi same-same k..

olaa~..

mesti kat luar sane ader yg memiliki bf ogf o adik beradik o parents yg panas baran kan???relax...chill ok..x yah laa nk amek hati sgt ngan org y panas baran ni k..meh kite tgok..ape tips o petua y kite ley wat untuk atasi o hadapi org panas baran ni k..hehe..

MENDIAMKAN DIRIBestFreeDesign.Com border=
lebih baik mendiamkan diri ketika si dia sedang marah. tidak perlulah menjawab atau cuba menjelaskan sesuatu. orang yang tengah marah biasanya jarang nak mendengar apa yang ingin kita katakan...

KENAL PASTI PUNCABestFreeDesign.Com border=
sebaiknya apabila si dia marah, kenalpasti punca-punca yang menimbulkan kemarahannya. kita seharusnya tahu apa yang dia suka dan apa yang dia tidak suka serta apa yang boleh membuatkan dia meradang. kemudian pada masa2 akan datang, cuba lah elakkan dari melakukan kesilapan tersebut ok..

MENEGUR DENGAN LEMBUTBestFreeDesign.Com border=
jika hendak menegur perlakuan seseorang yang kamu tidak senangi, gunakan cara yang lembut dan penuh hikmah agar kemarahannya tidak berpanjangan. jika kamu bijak gunakan 'reverse psikologi'. misalnya cuba letakkan dirinya di tempat kamu ataupun kamu mengakui kesilapan tetapi dalam masa yang sama buat dia berfikir logik atau tidak kamu dipersalahkan.

TIDAK PERLU DILAYANBestFreeDesign.Com border=
sebaiknya jangan layan sangat kemarahannya. maksudnya jangan melawan dan jangan cuba memujuk. Endahkan sahaja apa yang dikatakannya kerana jika tidak si dia pasti tidak akan berhenti memarahi kamu.hehe.kesannya kamu juga yang sakit hati nanti...

BERSIAP SEDIABestFreeDesign.Com border=
jika sudah dari awal kamu sudah tahu si dia jenis yang panas baran, maka bersiap sedialah dari awal. ketahuilah cara2 untuk berdepan dengannya dan cara2 yang boleh melembutkan hatinya ketika sedang marah.

JAUHKAN DIRIBestFreeDesign.Com border=
sekiranya si dia sudah terlalu melampau, maksudnya sehingga menaikkan tangan ke muka kamu ketika marah. Sebaiknya jauhkan diri dari dia buat sementara waktu. Kamu perlu mengajarnya supaya lebih menghormati kamu. Jangan biarkan si dia bertindak ganas kepada kamu hanya kerana tidak sedar apa yang dilakukannya ketika marah.

ha...mudahkan petua kat atas ni..nobody perfect..so we cant be a perfect person, but we can strive for perfection..!!!
BestFreeDesign.Com border=

Wednesday, May 18, 2011

Cinta itu anugerah tuhan..5 kejaiban cinta!!!

Jangan mencintai seseorang seperti bunga,kerana bunga mati kala musim beganti..

Cintailah mereka seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya..

- Pujangga Cinta-

  • Lemparkan seseorang yang bahagia dalam bercinta ke dalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan...
  • kekasih yang baik adalah kekasih di mana ketika kita duduk bersama di sebuah ayunan, tanpa ada ucapan sekatapun, dan ketika harus berpisah dengannya, terasa seolah hal tersebut merupakan percakapan paling menyenangkan yang pernah dilakukan bersama..ajaib kan???
  • Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.
  • Mungkin tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan tersebut.
  • Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa tuhan hanya menganugerahkan kita sekeping hati?? Kerana tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya..
Itulaaa hebatnya cinta...('',)

BestFreeDesign.Com border=

30 sikap aneh perempuan bila jatuh cinta!!!!

hehe...asyik cerite tentang diri sndri je kan??meh kite kongsi ilmu jom...sharing is caring...untuk mereka yang bercinta, dan pada mereka yang baru nk knal erti cinta~..huhahaa

lets check it out!!!

BestFreeDesign.Com border= BestFreeDesign.Com border= BestFreeDesign.Com border=

  1. Apabila seorang gadis mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan air mata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya..
  2. Apabila gadis yang kamu cintai tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
  3. Seorang gadis sukar untuk mencari perkara2 yg tidak disukainya pada orang yang paling disayanginya. oleh kerana itulah, perempuan lebih mudah patah hati bila hubungan cintanya terputus di tengah jalan berbanding dengan lelaki.
  4. Sekiranya seorang gadis jatuh cinta dengan seorang lelaki, percayalah hanya lelaki itu sahaja yang sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.
  5. Hati seorang gadis akan mudah menjadi cair seperti coklat andai lelaki yang disukai dan dicintainya merenung tajam ke dalam matanya.
  6. Seorang gadis memang sukakan pujian, tetapi selalu tidak tahu bagaimana untuk menerima pujian.
  7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri seorang gadis yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa sahaja.
  8. Sekiranya seorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. kemudian, sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sebagai seorang kawan, cubalah tegur perlahan2..
  9. Si gadis suka meluahkan isi hati mereka. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
  10. Jangan sesekali memberitahu perempuan yang mereka ini tidak berguna.
  11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood mereka.
  12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh x acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik sahaja ganggang diletakkan , dia akan menjerit kesukaan dan tidak sampai 10 minit semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.
  13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi seorang perempuan, jadi jangan senyum sembarangan ya..!!
  14. Jika kamu menyukai seorang perempuan, cubalah mulakan dengan persahabatan. kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
  15. Jika seorang gadis memberi seribu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memg tidak berminat denganmu. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.
  16. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri.
  17. Selepas seorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.
  18. Sekiranya kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati seorang gadis, cubalah rajin-rajinkan diri menyelak buku-buku cinta.
  19. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari oleh seorang wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.
  20. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada ditempat teristimewa di hatinya.
  21. Satu ucapan 'hye' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.
  22. Teman baiknya sahaja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
  23. Perempuan paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata berniat untuk tackle kawan mereka yang paling cantik.
  24. Seorang gadis menganggap cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.
  25. Semua gadis mahukan seorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.
  26. Senjata seorang gadis adalah air mata.
  27. Setiap gadis pasti suka dan gembira jika sesekali orang yang disyanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.
  28. Seorang gadis akan mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang diri mereka dan baik terhadapnya. So, pada lelaki,kalau nk memikat, pandai-pandailah.
  29. Sebenarnya mudah mengambil hati seorang gadis kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.
  30. Perempuan setinggi manapun egonya atau setinggi manapun dia berada namun dia tetap tewas dengan cinta seorang lelaki.
Ok...well done..memandangkan sy suke membaca, so informasi diatas dapat dari buku...sharing is caring.pengetahuan itu walaupun sedikit,ia tetap ilmu...

Strive for Perfection...!!.
Hurry up..!!
find ur love!!!

Tuesday, May 10, 2011

...WithOut yOu, im nOthINg...




..mY LoVeLy FamiLy..

sejak dilahirkan di dunia fana ini, ak da diberi name yg agk klasik.."azizah ismail"..

kire name nie famous zaman dolu2 laa..zaman skrg da x der daa..

sape yg bagi name ni??

mestilaa umi n ayah yang tercinta..

x kesah laa cantik atau x..yg penting ak sgt2 bersyukur..

sbb nye..ak diberi kasih syg yg ckup..

ak ader 3 beradik..sume nye putri..

nk tgok x sape org yang bertanggungjawab lahirkan n besarkan kami???

haa..ni laa umi n ayah yg tercintaa..cinta yang amat bangat loh..

Ismail bin Mohamed + Siti Alawiyah binti Jamberi

ayah ak tukang kire nyamuk n haiwan2 yg membawa penyakit...

umi plak tukang bagi ubat je kat org sakit..



ha...sebelom ak dilahirkan, ader insan istimewa yg lain yg telah dilahirkan dlu..maybe ak x layak

jadi ank sulung, maka insan ini laa yg berjaya jadik ank sulung.thats my lovely along.cantik taw!!

Nurul Nazwa binti Ismail

along budak gymrama,tp skrg da kawen, n da x aktif gymrama..

die skrg da kje,kat Nusajaya..tukang kire akaun je..

umor die skrg 24 tahun..n da ade sorg ank..kui..kui..



haa..lepas along lahir, mestilaa angah lahir..ok..sape angah??ofcozz la ak sey..

Azizah binti Ismail

ak skrg 22 tahun..tp lom keje ag..

masih lagi belajar, dan terus belajar...sampai laaa ape yg ak idam2kan jadik knyataan..hehe



ok..ni laa adik yang last skali....

Afiqah binti Ismail

umor die??baru 18 thun...

n now die smbung study,amek diploma kat Uitm Kuala Pilah, N9..

kos ape ek???haa..diploma sains..

single, but not available..huahaha



ok complete...this is my lovely family...without them, im nothing..

coz they are my inspiration...


i love my family damn much.....muaaah...!!!